System VoIP dla 200 użytkowników wirtualizacja VMware
System VoIP na przykładzie wdrożenia w firmie z branży ubezpieczeń z dwoma oddziałami. Główna siedziba Łódź i drugi oddział w Krakowie. Firma pracuje w sektorze ubezpieczeń, a komunikacja z klientem jak i pomiędzy użytkownikami powinna być na jak najwyższym poziomie. Z jakim problemami borykał się klient przed wdrożeniem ?
- dwa osobne systemy w poszczególnych oddziałach (zewnętrzni dostawcy usług),
- wysokie koszty połączeń pomiędzy pracownikami,
- brak nagrywanych rozmów,
- duża ilość delegacji w celu prowadzenia wspólnych spotkań w zespołach,
- brak centralnego zarządzania,
- ograniczona ilość raportów z połączeń,
- duża ilość połączeń „porzuconych” brak wiedzy w tym zakresie.
Profil klienta
Firma ubezpieczeniowa, która świadczy usługi w siedzibach firm i ich oddziałach na terenie całej Polski, zarówno w zakresie budynków biurowych, hal produkcyjnych, magazynów, jak i terenów zewnętrznych przynależnych do firmy. Firma Obsługuje szpitale i kliniki na terenie całej Polski w bardzo szerokim zakresie usług.
Ilość oddziałów
- Główna siedziba w Łodzi – 120 pracowników,
- Drugi oddział w Krakowie – 70 pracowników,
- Pracownicy regionalni pracujący w terenie – 10 pracowników.
Rozwiązanie
Dzięki doświadczeniu naszych pracowników został zaproponowanych i wdrożony system IPT VoIP PBX, który pozwala na rozwiązanie typu Enterprise wraz z rozproszonymi jednostkami. Klient otrzymał ekonomiczny system połączeń pomiędzy jednostkami. Dodatkowo platforma pozwala na dużą ilość zaawansowanych raportów jak i tworzenie telekonferencji, video-konferencji co niewątpliwie ułatwia komunikację zespołową.
Technologicznie
Infrastruktura została zbudowana na znanej wirtualizacji VMware. Workstation to komercyjny pakiet oprogramowania, który pozwala na tworzenie i uruchamianie wirtualnych serwerów. Fizycznie infrastruktura bazuje na rozwiązaniu serwerowym marki Dell, który zapewnia wysoką jakość SLA.
Minimalne wymagania systemu VoIP to:
procesor quad-core 2.6+ Ghz,
pamięć 8GB RAM,
minimum 500GB na dysku do nagrań,
stabilne, symetryczne łącze internetowe.
Klient do swojego biura dostarczył symetryczne połączenie internetowe o wysokich parametrach dzięki technologii światłowodowej, poprawa konfiguracji poszczególnych parametrów w sieci klienta pozwoliła na optymalizację „ruchu” sieciowego w biurach.
Efekty końcowe
Zostało wdrożone rozwiązanie VoIP Enterprise IPT, które pozwala aktualnie na komunikację dla 200 użytkowników natomiast zasoby serwerowe jak i zapas możliwości samego oprogramowania pozwalają na rozbudowę nawet do 500 użytkowników. System komunikacji został zbudowany w architekturze zapewniającej bardzo wysoką dostępność oraz ciągłość pracy, składa się z dwóch serwerów VoIP pierwszy jest urządzeniem głównym, a drugi zapasowym, na którym są replikowane dane. Wszystkie urządzenia systemu VoIP są zarządzane zdalnie co znacząco eliminuje konieczność wizyt w poszczególnych oddziałach.
Podsumowując uzyskane korzyści i dodatkowe narzędzia systemu:
- bezpłatna komunikacja pomiędzy oddziałami / pracownikami wewnętrznymi,
- skuteczniejsza komunikacja z klientem,
- brak zajętości na liniach telefonicznych,
- web czat z klientem bezpośrednio z strony www,
- webmeeting czyli konferencje video,
- telekonferencje,
- IVR – cyfrowa recepcjonistka,
- brak połączeń „porzuconych”,
- system raportujący (automatyczne wiadomości e-mail),
- centralne zarządzania,
- zdalny serwis,
- możliwość analizy czasu pracy pracowników zdalnych.