Profesjonalne wdrożenia Asterisk PBX.
Iptelekom świadczy usługi doradztwa i wdrożenia Asterisk. Oficjalnie mówi się o Asterisku, że jest programową centralą telefoniczną o otwartym kodzie (open source), łączącą w sobie tradycyjną telefonię stacjonarną i telefonię pakietową. Nieoficjalnie, Asterisk jest najprawdopodobniej najpotężniejszym, najbardziej elastycznym i dostosowującym się do potrzeb użytkownika systemem telekomunikacyjnym opartym na licencji GPL.
Jego nazwa pochodzi od angielskiego słowa gwiazdka symbolizującego w informatyce dowolny znak „*”. Twórcą Asteriska jest Mark Spencer i firma Digium. Większość wdrożeń Asteriska oparte jest na Linuksie, ale działa on również pod kontrolą systemów Windows, BSD oraz Mac OS X.
System Asterisk wykorzystywany jest przez małe, średnie i duże przedsiębiorstwa na całym świecie. Asterisk umożliwia podłączenie firmowych telefonów IP bądź bramek VoIP z tradycyjną telefonią oraz z operatorami VoIP. Wdrożenie Asterisk z IPTELEKOM to oszczędność czasu i gwrancja uruchomienia bezpiecznej usługi.
Asterisk to:
- bezpłatne rozmowy pomiędzy oddziałami firmy.
- ograniczenie kosztów połączeń telefonicznych – dywersyfikacja usług i dostawców.
- bezpłatne przekazywanie połączeń telefonicznych pomiędzy telefonami firmy, także pomiędzy oddziałami
- Mobilność. Możliwość dostępu do swojego numeru wewnętrznego oraz miejskiego w dowolnym miejscu w kraju i na świecie. Również w smartfoenie.
- Współpraca z tradycyjnymi telefonami, aparatami VoIP, komputerami i smartfonami
- Duża skalowalność systemu. Niezależna od drogich kart rozszerzeń które trzeba zakupić w tradycyjnych centralach telefonicznych.
- Łatwość w zapewnieniu ciągłości działania usług dzięki mechanizmom HA (hight availability)
- Cyfrowa technologia przekazu i obsługi dźwięku.
- Możliwość wykorzystania tego samego okablowania strukturalnego co sieć LAN. Łatwość rozdzielenia ruchu telefonicznego od danych dzięki zastosowaniu VLAN np. z telefonami Fanvil.
- Integracja z zewnętrznymi systami takimi jak CRM, sklepy internetowe, programy księgowe,
- Wdrażanie zaawansowanych funkcjonalności jak synteza mowy czy ASR.
Najważniejsze funkcje i moduły centrali telefonicznej opartej na oprogramowaniu Asterisk:
- IVR – wielopoziomowe menu głosowe pozwalające rozdzielić ruch do odpowiednich działów firmy
- Nagrywanie połączeń bez konieczności zakupu dodatkowego i drogiego sprzętu jakim są rejestratory
- Możliwość wykorzystania tradycyjnych linii telefonicznych E1 – ISDN 30B+D (PRA, PRI), ISDN 2B+d (BRA, BRI), analogowych, GSM – karty SIM. Dzięki zastosowaniu kart lub bram takich producentów jak Sangoma, Digium, Allo, Zycoo.
- Zapowiedzi słowne – nieograniczona ilość zapowiedzi głosowych np. powitalnych,
- Telekonferencje możliwość prowadzenia konferencji głosowych z podziałem na administratorów oraz uczestników
- Wideokonferencje możliwość prowadzenia konferencji z wykorzystaniem połączeń wideo.
- poczta głosowa –
- fax2mail
- mail2fax
- kolejkowanie połączeń (grupy ACD)
- moduł Call Center – raportowanie
- DISA
- Blokowanie niechcianych połączeń – blacklisty
- Zaawansowane reguły routingu połączeń
- Dowolność numeracji wewnętrznej miejskiej
- Kampanie Call Center
- Połączenia oczekujące
- Przekazywanie rozmów,
- FollowMe
- Oddzwanianie
- Parkowanie połączeń
- DND – Nie przeszkadzać
- Konsole sekretrarskie
- Bilingowanie połączeń
Ponad 10 letnie doświadczenie naszej firmy pozwoli nam zagwarantować, że otrzymają Państwo usługę bezpieczną, dopasowaną do własnych potrzeb. Dzięki usługom doradczym będziemy w stanie zaprojektować rozwiązanie od podstaw. System zostanie przygotowany i wdrożony przez inżynierów z wieloletnim doświadczeniem w telekomunikacji. W ostatnim kroku zagwarantujemy ciągłość działania usługi oraz rozwój o nowe funkcjonalności dzięki opiece informatycznej – outsourcing Asterisk.