Wdrożenie telefonii VoIP w biurze

Wdrożenie telefonii VoIP w biurze

Telefonia VoIP w obecnych  czasach znajduje coraz większe zastosowanie wśród firm z różnych branż, również w firmach medycznych. Główne zalety systemu to niskie koszty utrzymania jak i mobilność pracy trybu 'home office’.

Firma z branży farmaceutycznej zgłosiła się do nas w celu realizacji wdrożenia centrali VoIP. Główne problemy przed wdrożeniem ?

  • brak kolejkowania rozmów (pacjent dzwoniąc do przychodni, w momencie kiedy dwie konsultantki rozmawiały otrzymywał sygnał zajętości, konsultantki nie miały wiedzy na temat połączeń nieobsłużonych).
  • brak informacji o połączenia nieobsłużonych tylko informacja o połączenia nieodebranych,
  • brak nagrywanych rozmów,
  • podstawowe statystyki połączeń i pracy konsultantek,
  • brak możliwości pracy zdalnej (tylko przekierowanie na telefony komórkowe – dodatkowy koszt),
  • komunikaty RODO.

Przed przygotowaniem wdrożenia zespół Iptelekom przeprowadził audyt infrastruktury  jak i ankietę jakie są oczekiwania osób zarządzających.

Zaproponowany został system opierający się na wdrożeniu serwera PBX 0n-premise w siedzibie firmy medycznej. Centrala oparta została na najnowocześniejszym serwerze marki DELL z 3 letnią gwarancją NBD (Next Bussines Day), gwarancja została wydłużona łącznie do 5 lat.

specyfikacja serwera do centrali VoIP:

  • procesor Intel Xeon E-2224 / 3.4 GHz Quad Core
  • 16GB pamięci RAM
  • 2 dyski SAS 2x600GB
  • 2 porty Gigabit
  • dwa zasilacze

Mocna jednostka serwerowa gwarantuje długoletnią, bezawaryjną pracę. Dwa zasilacze zapewniają redundancję w razie awarii.

Wdrożone oprogramowanie centrali telefonicznej VoIP zapewnia klientowi bardzo dużo możliwości, przede wszystkim oprócz standardowych funkcji głosowych, funkcje rozszerzone zostały o system kolejkowania połączeń, zapowiedzi głosowych, system IVR. Osoby zarządzające organizacją posiadają dostęp do systemu raportowego, który na bieżąco wysyła informację odnośnie ilości połączeń i jakości obsługi infolinii. Konsultanci posiadają panel operatora, który na bieżąco przedstawia sytuację połączeń w jednostce medycznej. Manager zespołu może delegować połączenia, transferować jak i sam włączać się do obsługi połączeń.

Numery miejskie klienta z aktualnych traktów analogowych zostały zmienione na trakty SIP-Trunk, który zapewnia mobilność i większą przepustowość ilości połączeń. Pracownicy nie muszą pracować koniecznie przy swoich biurkach w pracy ponieważ system pozwala na pełną mobilność pracy trybu „home office”. Zamiast fizycznego telefonu IP w biurze użytkownik otrzymuje aplikację na system Windows lub MAC i po podłączeniu odpowiednich słuchawek do laptopa może pracować tak jakby był w innym pomieszczeniu w naszym biurze. System dodatkowo posiada zwiększoną mobilność dzięki wykorzystaniu aplikacji na smatfone z systemem Android i iOS. Kolejnym uruchomionym elementem systemu jest platforma do wideokonferencji czyli spotkań online.

Podsumowując centrala VoIP uruchomiona przez firmę Iptelekom aktualnie obsługuje:

  • dwie lokalizacje (centrala + mniejszy oddział),
  • pracowników zdalnych (łącznie 40 pracowników w różnych lokalizacjach),
  • pracowników biurowych (300 pracowników w centrali biura),
  • 340 numerów miejskich DID,
  • 128 jednoczesnych połączeń,
  • Call Center dla 40 osób,
  • System automatycznego umawiania wizyt (system ASR – speech recognition).

Interesują Cię rozwiązania typu on-premise ? Napotykasz na podobne problemy w swojej firmie ? Nie wiesz jak poradzić sobie z pracą zdalną ? Skorzystaj z wiedzy i doświadczeń naszego zespołu wdrożeniowego. Skontaktuj się z nami w celu umówienia spotkania online lub wdrożenia zaawansowanych narzędzi biznesowych.

IPTELEKOM Michał Ludwiczak
Al. Tadeusza Kościuszki 80/82 lok. 711,
90-437 Łódź

Projekty IT
+48 426 000 000

Formularz kontaktowy Iptelekom