System rozpoznawania mowy ASR
System do automatycznego rozpoznawania mowy (ASR) Automatic Speech Recognition to technologia, która umożliwia użytkownikom systemów informatycznych tłumaczenie głosu na tekst. ASR służy przede wszystkim do przekazywania wiadomości głosowych na tekst, który poprzez integrację można wykorzystać do automatyzacji zamówień / zgłoszeń.
W ostatnich latach ASR stał się popularny w działach obsługi klienta dużych korporacji. Jest również używany przez niektóre agencje rządowe i inne organizacje. Podstawowy system pozwala ludziom przejście przez automatyczne menu bez konieczności ręcznego wprowadzania dziesiątek cyfr bez tolerancji błędu. W sytuacji ręcznego wprowadzania cyfr klient może wpisać niewłaściwą wartość po wpisaniu 20 lub 30 cyfr w odstępach wcześniejszych w menu i zrezygnować, zamiast zostanie zmuszony ponownie dzwonić i zacząć od nowa. ASR praktycznie eliminuje ten problem.
Systemy ASR umożliwia użytkownikowi wprowadzanie bezpośrednich zapytań lub odpowiedzi, takich jak prośba o wskazówki dojazdu lub numer telefonu, hotelu w danym mieście. Skraca to proces nawigacji po menu, zmniejszając liczbę punktów decyzyjnych. Zmniejsza również liczbę instrukcji, które użytkownik musi otrzymać i zrozumieć.
W przypadku instytucji, które w dużej mierze polegają na obsłudze klienta, takich jak linie lotnicze, firmy ubezpieczeniowe, firmy transportowe, gastronomia, sprzedaż, ASR umożliwia zmniejszenie liczby pracowników call-center. Osoby te mogą następnie zostać przeszkolone w zakresie innych zadań, które są bardziej opłacalne i interesujące, takich jak rozwiązywanie problemów, utrzymanie klientów lub aktywna sprzedaż.
Technologia rozpoznawania mowy istnieje już od kilku lat. Początkową barierą uruchamiania systemów ASR był wysoki koszt wdrożenia usługi i integracji narzędzi sięgający kilkudziesięciu tysięcy złotych. Iptelekom przygotował ofertę, która dzięki chmurze obliczeniowej pozwala użytkownikowi końcowemu wdrożyć, uruchomić system szybko, a przede wszystkim w korzystnych warunkach finansowych.
System zamiany mowy na tekst umożliwia konwertowanie dźwięku na tekst dzięki zastosowaniu zaawansowanych modeli wymiany danych. System rozpoznaje kilkadziesiąt języków i wariantów, aby rozwijać produkt globalnie.
Narzędzie ma doskonałe wykorzystanie głównie w :
– Bankach,
– Farmacji,
– Firmach transportowych,
– Sprzedaży,
– Call Center,
– Contact Center,
System może funkcjonować zarówno jako uzupełnienie aktualnej infrastruktury głosowej jak i samodzielny system głosowy. Nowoczesne technologie pozwalają na budowę wielkich magazynów bezobsługowych, samochodów autonomicznych więc budowa automatycznych procesów w Contact Center bardzo dynamicznie się rozwija. System automatycznie przyjmie zlecenie, zamówienie, wygeneruje wszystkie potrzebne komunikaty dla użytkowników i klientów.