Wdrożenie systemu telefonicznego dla placówki medycznej

 

Wdrożenie systemu telefonicznego dla placówki medycznej

Cyfryzacja systemów dynamicznie rozwija placówki medyczne w Polsce. Szpitale, przychodnie prawnie powinny zwiększyć możliwość komunikacji głosowej z pacjentem zarówno bezpośrednio na infolinii contact center jak przy użyciu nowoczesnych technologii jak voicebot czy automatyczny IVR. W naszym przykładzie zgłosiła się do nas jedna z prywatnych placówek medycznych z Warszawy. Bardzo uznawana marka realizująca również pracownicze pakiety medyczne. Nic tak nie irytuje pacjentów jak trudność z realizacją połączenia głosowego do placówki w celu umówianie, odwołania lub pytań odnośnie wizyty medycznej.

Główne problemy placówki medycznej przed wdrożeniem IPT cloud VPBX:

  • 65% skuteczność odbieralność połączeń przychodzących,
  • brak wiedzy na temat połączeń „porzuconych”,
  • brak integracji z systemem CRM,
  • 35% niepojawiających się pacjentów na umówione wizyty NFZ lub prywatne.

Każdy właściciel lub menedżer zarządzający placówką medyczną zna warunki kontraktów z NFZ lub warunki jakie musi zapewnić, żeby były zgodne z Prawami Pacjenta. Sam nadzór w contact center, poprawna komunikacja i wszystkie „ręcę na pokład” to tylko kilku procentowa skuteczność działania.

Placówka medyczna z racji doświadczenia zespołu Iptelekom w branży medycznej zgłosiła się do nas w celu zaprojektowania sprawnego systemu do realizacji komunikacji głosowej od podstaw. Otrzymaliśmy wolną rękę w zakresie zaprojektowania Call Flow w przychodni jak i wprowadziliśmy szereg funkcji, które pozwalają zwiększyć profesjonalizm placówki.

Podjęte działania w kierunku rewolucji komunikacji w placówce:

  • Wymiana aktualnej fizycznej centrali telefonicznej na Iptelekom cloud VPBX,
  • Zmiana traktu telefonicznego E1 na SIP-Trunk,
  • Zwiększenie ilości jednoczesnych połączeń z 30 na 90,
  • Uruchomienie contact center / infolinia połączeń przychodzących z fizycznych telefonów na telefony typu softphone + słuchawki nagłowne,
  • Zmiana strategii dzwonienia do agentów centrali,
  • System do wizualizacji połączeń przychodzących w czasie rzeczywistym panel operatora,
  • System raportowy do weryfikacji aktualnych statystyk,
  • System wallboard, który wyświetla w czasie rzeczywistym aktualną sytację w contact center,
  • System połączeń porzuconych,
  • Voicebot wspierający placówke w momencie braku wolnych agentów do odbierania połączeń,
  • Automat IVR potwierdzający wizyty umówionych pacjentów tzw. „no shows
  • System SMS przypominający o umówionych terminach wizyt,
  • Integracja połączeń przychodzących z systemem CRM do obsługi pacjentów,
  • Clik2call – dzwonienie bezpośredniu z systemu CRM do pacjetna.

Jaki efekt po wdrożeniu ?

Renomowana placówka medyczna przy wdrożeniu naszych rozwiązań zwiększyła wyniki odbierania połączeń na 91% skuteczności.

Pozostałe połączenia nieodbebrane w pierwszym kontakcie konsultanci otrzymują wallboard, w którym mogą za pomocy clik2call oddzwonić do pacjenta. Połączenie znik z listy w momencie kiedy konsultant skutecznie zadzwoni do pacjenta, aby konsultanci nie dzwonili w tej samej sprawie do pacjenta.

Automatyczny system IVR dzień przed umówioną wizytą pacjenta realizuje połączenie z prośbą o potwierdzenie zaplanowanej wizyty co pozwoliło o 30% zwiększyć skuteczność umówionych wizyt i wypełnić grafik lekarzom. Pacjentów typu ” no shows” jest coraz mniej,a konsultanci mogą na bieżąco uzupełniać grafik. Voicebot uzupełnia dane w systemie CRM odnośnie umówionych wizyt więc konsultant otrzymuje już gotową informację końcową.

System głosowy ASR wspiera infolinie podczas dni świątecznych, wieczornych, weekendy kiedy konsultantów jest mniej, a placówka nadal może skutecznie obsługiwać rejestrację pacjentów.

Zarządzasz placówką medyczną ? Szukasz skutecznego rozwiązania dla Szpitali, przychodni ? Chciałbyś poznać szczegóły odnośnie systemu głosowego Iptelekom cloud VPBX ?

Skontaktuj się z nami, a umówimy spotkanie lub prezentację online z rozwiązań VoIP, które mogą wesprzeć twój biznes.

 

IPTELEKOM
Łyżwiarska 54
94-124 Łódź

Projekty Cloud PBX
+48 426 000 000

Formularz kontaktowy Iptelekom