Centrala VoIP dla dużej firmy handlowej 3cx Iptelekom Cloud

Centrala VoIP dla dużej firmy handlowej 3cx Iptelekom Cloud

Firma handlowa z główną centralą znajdującą się w Warszawie zajmuje się nacodzień sprzedażą produktów przemysłowych zarówno stacjonarnie jak i poprzez swój sklep internetowy poszukiwała technologii, która rozwiąże kilka bieżących problemów. Firma posiada kilkanaście oddziałów na terenie Polski łącznie z pracownikami terenowymi w zakresie organizacji znajduje się 280 pracowników.

Główne problemy i potrzeby klienta:

  • kilka oddziałów w Polsce, w każdym oddziale inny dostawca usług głosowych w różnych technologiach głównie trakt ISDN,
  • brak możliwości pracy zdalnej,
  • brak statusów dostępności poszczególnych pracowników,
  • wysokie koszty połączeń przekierowanych na telefony komórkowe,
  • brak wewnętrznej komunikacji typu czat,
  • brak platformy do spotkań online,
  • w każdym oddziale osobna centrala telefoniczna podpisane umowy serwisowe z kilkoma podwykonawcami.

Iptelekom wspiera swoich klientów przez wszystkie etapy realizacji projektu:

  1. Analiza projektu
  2. Konsultacje i spotkania online w zakresie funkcjonalności systemu
  3. Zarządzanie projektem
  4. Instalacja i konfiguracja usługi
  5. Szkolenie dla użytkowników
  6. Szkolenie dla administratorów
  7. Wsparcie i utrzymanie usługi
  8. Utrzymanie usług cloud

Czym jest system 3cx i jakie daje możliwości ? 

3CX to centrala telefoniczna typu software, oparta na otwartych standardach IP PBX i oferująca pełne możliwości komunikacji ujednoliconej od chwili zainstalowania. 3CX sprawia, że użytkowanie centrali telefonicznej jest przyjemne system posiada zaawansowane funkcje obsługi poczty głosowej, faksu, chat, e-mail i informacji o obecności.

Iptelekom zaproponował poniższe rozwiązanie w celu eliminacji problemów i uzyskanie dodatkowych korzyści:

  • System IPT 3cx VoIP Cloud uruchomiony w chmurze Iptelekom centralna komunikacja,
  • Trukt telekomunikacyjny SIP-Trunk od głównego operatora,
  • Praca zdalna z wykorzystaniem aplikacji na Android, iOS, webmeeting, czat,
  • Platforma to webmeetingu, spotkania zdalne, online,
  • Usługa fax2mail czyli odbieranie wiadomości faks na adres e-mail.
  • Wallboard czyli podgląd połączeń w czasie rzeczywistym,
  • System oddzwonień do połączeń utraconych,
  • System raportujący połączenia nieodebrane.

Uruchomiony system Cloud pozwala firmie pomimo kilku oddziałów korzystać z centralnej usługi. Użytkownicy wykorzystują firmowe łącza, domowe i usługi mobilne. Wszystko odbywa się przy zachowaniu wszelkich najnowocześniejszych metod szyfrowanej komunikacji. System został zintegrowany z Microsoft Office 365 na potrzeby globalnej książki adresowej jak i funkcjonalności Click2call prosto z systemu Office 365.

Firma wykorzystuje następne narzędzia do realizacji połączeń:

  • telefony fizyczne VoIP przewodowe,
  • telefony fizyczne VoIP bezprzewodowe,
  • aplikacja 3cx na system Windows / MAC + słuchawki nagłowne,
  • aplikacja 3cx na system Android / iOS.

Ułatwiona komunikacja dla klientów.

Dzwoniąc na wybrany numer telefoniczny firmy otrzymujemy konkretną zapowiedź głosową z informacją w jakich godzinach pracuje firma. Kiedy potrzebujemy dodzwonić się do konkretnego działu, w którym zrealizują naszą potrzebę w systemie IVR dzwoniący wybiera odpowiedni dział. Połączenia są kierowane do zespołów z poszczególnych zakresów co znaczącą ułatwia i usprawnia komunikację. Dzwoniąc po godzinach pracy otrzymamy możliwość zostawienia wiadomości głosowej lub prośbę o oddzwonienie w dniu następnym.

Wdrożenie systemu zakończyło się przeszkoleniem zarówno użytkowników końcowych jak i pracowników z uprawnieniami menedżera i pracowników technicznych, którzy są pierwszą linią wsparcia dla użytkowników.


W obecnej globalnej sytuacji jakim jest pandemia Covid-19 i hasła społeczne typu #stayathome #zostanwdomu nieoceniona jest elastyczność systemu, możliwość pracy zdalnej jak i globalnego zarządzania całą swoją organizacją.

Interesują Cię rozwiązania typu Cloud ? Napotykasz na podobne problemy w swojej firmie ? Nie wiesz jak poradzić sobie z pracą zdalną ? Skorzystaj z wiedzy i doświadczeń naszego zespołu wdrożeniowego. Skontaktuj się z nami w celu umówienia spotkania online lub wdrożenia zaawansowanych narzędzi biznesowych.

IPTELEKOM Michał Ludwiczak
Al. Tadeusza Kościuszki 80/82 lok. 711,
90-437 Łódź

Projekty IT
+48 426 000 000

Formularz kontaktowy Iptelekom