Centrala VoIP dla dużej firmy handlowej 3cx Iptelekom Cloud
Firma handlowa z główną centralą znajdującą się w Warszawie zajmuje się nacodzień sprzedażą produktów przemysłowych zarówno stacjonarnie jak i poprzez swój sklep internetowy poszukiwała technologii, która rozwiąże kilka bieżących problemów. Firma posiada kilkanaście oddziałów na terenie Polski łącznie z pracownikami terenowymi w zakresie organizacji znajduje się 280 pracowników.
Główne problemy i potrzeby klienta:
- kilka oddziałów w Polsce, w każdym oddziale inny dostawca usług głosowych w różnych technologiach głównie trakt ISDN,
- brak możliwości pracy zdalnej,
- brak statusów dostępności poszczególnych pracowników,
- wysokie koszty połączeń przekierowanych na telefony komórkowe,
- brak wewnętrznej komunikacji typu czat,
- brak platformy do spotkań online,
- w każdym oddziale osobna centrala telefoniczna podpisane umowy serwisowe z kilkoma podwykonawcami.
Iptelekom wspiera swoich klientów przez wszystkie etapy realizacji projektu:
- Analiza projektu
- Konsultacje i spotkania online w zakresie funkcjonalności systemu
- Zarządzanie projektem
- Instalacja i konfiguracja usługi
- Szkolenie dla użytkowników
- Szkolenie dla administratorów
- Wsparcie i utrzymanie usługi
- Utrzymanie usług cloud
Czym jest system 3cx i jakie daje możliwości ?
3CX to centrala telefoniczna typu software, oparta na otwartych standardach IP PBX i oferująca pełne możliwości komunikacji ujednoliconej od chwili zainstalowania. 3CX sprawia, że użytkowanie centrali telefonicznej jest przyjemne system posiada zaawansowane funkcje obsługi poczty głosowej, faksu, chat, e-mail i informacji o obecności.
Iptelekom zaproponował poniższe rozwiązanie w celu eliminacji problemów i uzyskanie dodatkowych korzyści:
- System IPT 3cx VoIP Cloud uruchomiony w chmurze Iptelekom centralna komunikacja,
- Trukt telekomunikacyjny SIP-Trunk od głównego operatora,
- Praca zdalna z wykorzystaniem aplikacji na Android, iOS, webmeeting, czat,
- Platforma to webmeetingu, spotkania zdalne, online,
- Usługa fax2mail czyli odbieranie wiadomości faks na adres e-mail.
- Wallboard czyli podgląd połączeń w czasie rzeczywistym,
- System oddzwonień do połączeń utraconych,
- System raportujący połączenia nieodebrane.
Uruchomiony system Cloud pozwala firmie pomimo kilku oddziałów korzystać z centralnej usługi. Użytkownicy wykorzystują firmowe łącza, domowe i usługi mobilne. Wszystko odbywa się przy zachowaniu wszelkich najnowocześniejszych metod szyfrowanej komunikacji. System został zintegrowany z Microsoft Office 365 na potrzeby globalnej książki adresowej jak i funkcjonalności Click2call prosto z systemu Office 365.
Firma wykorzystuje następne narzędzia do realizacji połączeń:
- telefony fizyczne VoIP przewodowe,
- telefony fizyczne VoIP bezprzewodowe,
- aplikacja 3cx na system Windows / MAC + słuchawki nagłowne,
- aplikacja 3cx na system Android / iOS.
Ułatwiona komunikacja dla klientów.
Dzwoniąc na wybrany numer telefoniczny firmy otrzymujemy konkretną zapowiedź głosową z informacją w jakich godzinach pracuje firma. Kiedy potrzebujemy dodzwonić się do konkretnego działu, w którym zrealizują naszą potrzebę w systemie IVR dzwoniący wybiera odpowiedni dział. Połączenia są kierowane do zespołów z poszczególnych zakresów co znaczącą ułatwia i usprawnia komunikację. Dzwoniąc po godzinach pracy otrzymamy możliwość zostawienia wiadomości głosowej lub prośbę o oddzwonienie w dniu następnym.
Wdrożenie systemu zakończyło się przeszkoleniem zarówno użytkowników końcowych jak i pracowników z uprawnieniami menedżera i pracowników technicznych, którzy są pierwszą linią wsparcia dla użytkowników.
W obecnej globalnej sytuacji jakim jest pandemia Covid-19 i hasła społeczne typu #stayathome #zostanwdomu nieoceniona jest elastyczność systemu, możliwość pracy zdalnej jak i globalnego zarządzania całą swoją organizacją.
Interesują Cię rozwiązania typu Cloud ? Napotykasz na podobne problemy w swojej firmie ? Nie wiesz jak poradzić sobie z pracą zdalną ? Skorzystaj z wiedzy i doświadczeń naszego zespołu wdrożeniowego. Skontaktuj się z nami w celu umówienia spotkania online lub wdrożenia zaawansowanych narzędzi biznesowych.
IPTELEKOM Michał Ludwiczak
Al. Tadeusza Kościuszki 80/82 lok. 711,
90-437 Łódź
Projekty IT
+48 426 000 000